Nasze przedszkole jest otwarte od godz. 6:00 do 17:00.
Drodzy Rodzice – kilka słów do Was…
Mając na uwadze dobro wszystkich dzieci oraz zaplanowane każdego dnia działania prosimy, aby dzieci zostały przyprowadzane do Przedszkola do godz. 8:00. Niech ta godzina będzie magiczną godziną, o której rozpoczniemy wspólnie śniadanie. Każde spóźnienie dezorganizuje nasz plan dnia. Niektóre zajęcia dodatkowe rozpoczynają się już o godzinie 8:30, a więc zapewnijmy dziecku odpowiednią ilość czasu, by mogło spokojnie zjeść śniadanie przed zajęciami. Drugą magiczną godziną jest godz. 9:00 – to wtedy zazwyczaj rozpoczynamy zajęcia główne, a jeśli zaspaliśmy – to wchodzimy do sali po cichu i zajmujemy swoje miejsce na dywanie. Jeśli planujecie przyjść o innej porze do przedszkola, powiadomcie o tym wcześniej wychowawcę grupy. Pamiętajmy, by do godziny 17:00 odebrać dziecko.
6:00 Dzień dobry dzieci! Dzień dobry Rodzice!
✔ zapraszamy wszystkie ranne ptaszki do swobodnej zabawy w kącikach zainteresowań oraz edukacyjnych;
✔ zachęcamy do zabaw konstrukcyjnych, tematycznych, działalności artystycznej, tworzenia i układania;
✔ pracujemy indywidualnie z nauczycielem – on wie, czego mi potrzeba;
✔ przywitajmy się, rozruszajmy się, pośpiewajmy, pobawmy się w kole, dowiedzmy się, co nas dzisiaj czeka! A właściwie, jaki dziś dzień? – uzupełnimy kalendarz, rozwiążmy zagadkę: Jaki dziś dzień tygodnia? Jaką mamy porę roku?
✔ pójdźmy wszyscy do łazienki – umyjemy łapki, umyjemy łapki, tak jak myją łapki żabki… Najpierw łapka prawa, potem łapka lewa, można jeszcze raz zaśpiewać!
8:00 Śniadanko! Niechaj żyje, niechaj żyje zupa mleczna! Oraz pasta, oraz pasta, ta jajeczna! Masełko od krowy i chlebek razowy, zjedz śniadanko o poranku, będziesz zdrowy!
✔ a po śniadanku… Szorujemy ząbki dzielnie, szczotką, pastą, ciepłą wodą, aby lśniły jak gwiazdeczki, super bielą i urodą;
✔ gimnastyka dla buzi – w każdej grupie rozwijamy sprawność aparatu artykulacyjnego uczestnicząc w zabawach logopedycznych prowadzonych przez nauczyciela (realizacja programu własnego „Logopedia bez lustra” mgr I. Zając);
✔ nauczyciele w poszczególnych grupach realizują wybrane programy własne.
9:00 Uczymy się poprzez zabawę!
✔ rozpoczynają się zajęcia dydaktyczne prowadzone przez nauczyciela – realizacja wybranych programów wychowania przedszkolnego. Rozwijamy się w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze rozwoju;
✔ bierzemy udział w zajęciach dodatkowych.
9:30 Drugie śniadanie – witaminki, witaminki dla chłopczyka i dziewczynki!
✔ 3 rodzaje owoców każdego dnia.
10:00 Bawię się tak, jak lubię!
✔ uczestniczymy w spacerach, wycieczkach, zabawach na świeżym powietrzu – biegamy, skaczemy, rysujemy, budujemy, gramy…;
✔ prowadzimy obserwacje przyrodnicze, bierzemy udział w zabawach badawczych – poznajemy świat!
✔ a gdy pada deszcz, uczestniczymy w zajęciach ruchowych, grach i zabawach zespołowych;
✔ pójdźmy wszyscy do łazienki – myjemy ręce przed obiadem i załatwiamy, co trzeba.
11:00 Obiad! Obiad! Cieszymy się! Obiad, obiad, każdy go zje
11:30 A po obiadku…
Maluszki (3 – latki):
✔ wykonujemy czynności higieniczne przed leżakowaniem, przebieramy się w piżamki;
✔ razem śpiewamy kołysanki, słuchamy bajek czytanych przez nauczyciela, słuchamy pięknej muzyki relaksacyjnej, odpoczywamy, albo…zasypiamy;
✔ jak już odpoczniemy to wstajemy i się ubieramy; przygotowujemy do podwieczorku – myjemy ręce przed posiłkiem.
Średniaki i starszaki (4, 5, 6 – latki):
✔ po obiedzie odpoczywamy na dywanie, słuchamy muzyki relaksacyjnej, słuchowisk, bajki czytanej przez nauczyciela;
✔ uczestniczymy w zajęciach dodatkowych, wychodzimy na spacer, plac zabaw – bawimy się bezpiecznie;
✔ bawimy się swobodnie w sali, nauczyciele pracują z dziećmi indywidualnie;
✔ uczestniczymy w różnego rodzaju zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczyciela: tematycznych, badawczych, tanecznych, muzycznych, ruchowych;
✔ przygotowujemy się do podwieczorku – uczymy się samodzielności pomagając w jego organizacji, korzystamy z toalety.
14:00 Podwieczorek! Podwieczorek poprawi nam humorek!
14:20 – 17:00 Aktywnie spędzamy czas:
✔ bawimy się wspólnie i bezpiecznie – wg. własnych zainteresowań oraz pomysłów;
✔ pod kierunkiem nauczycielki uczestniczymy w słuchaniu literatury, zabawach tematycznych, ruchowych, tanecznych, pantomimicznych, teatralnych i innych;
✔ bawimy się na placu zabaw;
✔ pracujemy indywidualnie z nauczycielem;
✔ żegnamy się z nauczycielką oraz z tymi, których znam.