Telefon: 48 365 25 91| Email: pp-9@wp.pl

Przedszkole Publiczne Nr 9

Nasz dzień

Nasze przedszkole jest otwarte od godz. 6:00 do 17:00.

Drodzy Rodzice – kilka słów do Was…

Mając na uwadze dobro wszystkich dzieci oraz zaplanowane każdego dnia działania prosimy, aby dzieci zostały przyprowadzane do Przedszkola do godz. 8:00. Niech ta godzina będzie magiczną godziną, o której rozpoczniemy wspólnie śniadanie. Każde spóźnienie dezorganizuje nasz plan dnia. Niektóre zajęcia dodatkowe rozpoczynają się już o godzinie 8:30, a więc zapewnijmy dziecku odpowiednią ilość czasu, by mogło spokojnie zjeść śniadanie przed zajęciami. Drugą magiczną godziną jest godz. 9:00 – to wtedy zazwyczaj rozpoczynamy zajęcia główne, a jeśli zaspaliśmy – to wchodzimy do sali po cichu i zajmujemy swoje miejsce na dywanie. Jeśli planujecie przyjść o innej porze do przedszkola, powiadomcie o tym wcześniej wychowawcę grupy. Pamiętajmy, by do godziny 17:00 odebrać dziecko.

6:00 Dzień dobry dzieci! Dzień dobry Rodzice!

✔ zapraszamy wszystkie ranne ptaszki do swobodnej zabawy w kącikach zainteresowań oraz edukacyjnych;

✔ zachęcamy do zabaw konstrukcyjnych, tematycznych, działalności artystycznej, tworzenia i układania;

✔ pracujemy indywidualnie z nauczycielem – on wie, czego mi potrzeba;

✔ przywitajmy się, rozruszajmy się, pośpiewajmy, pobawmy się w kole, dowiedzmy się, co nas dzisiaj czeka! A właściwie, jaki dziś dzień? – uzupełnimy kalendarz, rozwiążmy zagadkę: Jaki dziś dzień tygodnia? Jaką mamy porę roku?

✔ pójdźmy wszyscy do łazienki – umyjemy łapki, umyjemy łapki, tak jak myją łapki żabki… Najpierw łapka prawa, potem łapka lewa, można jeszcze raz zaśpiewać!

8:00 Śniadanko! Niechaj żyje, niechaj żyje zupa mleczna! Oraz pasta, oraz pasta, ta jajeczna! Masełko od krowy i chlebek razowy, zjedz śniadanko o poranku, będziesz zdrowy!

✔ a po śniadanku… Szorujemy ząbki dzielnie, szczotką, pastą, ciepłą wodą, aby lśniły jak gwiazdeczki, super bielą i urodą;

✔ gimnastyka dla buzi – w każdej grupie rozwijamy sprawność aparatu artykulacyjnego uczestnicząc w zabawach logopedycznych prowadzonych przez nauczyciela (realizacja programu własnego „Logopedia bez lustra” mgr I. Zając);

✔ nauczyciele w poszczególnych grupach realizują wybrane programy własne.

9:00 Uczymy się poprzez zabawę!

✔ rozpoczynają się zajęcia dydaktyczne prowadzone przez nauczyciela – realizacja wybranych programów wychowania przedszkolnego. Rozwijamy się w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze rozwoju;

✔ bierzemy udział w zajęciach dodatkowych.

9:30 Drugie śniadanie – witaminki, witaminki dla chłopczyka i dziewczynki!

✔ 3 rodzaje owoców każdego dnia.

10:00 Bawię się tak, jak lubię!

✔ uczestniczymy w spacerach, wycieczkach, zabawach na świeżym powietrzu – biegamy, skaczemy, rysujemy, budujemy, gramy…;

✔ prowadzimy obserwacje przyrodnicze, bierzemy udział w zabawach badawczych – poznajemy świat!

✔ a gdy pada deszcz, uczestniczymy w zajęciach ruchowych, grach i zabawach zespołowych;

✔ pójdźmy wszyscy do łazienki – myjemy ręce przed obiadem i załatwiamy, co trzeba.

11:00 Obiad! Obiad! Cieszymy się! Obiad, obiad, każdy go zje

11:30 A po obiadku…

Maluszki (3 – latki):

✔ wykonujemy czynności higieniczne przed leżakowaniem, przebieramy się w piżamki;

✔ razem śpiewamy kołysanki, słuchamy bajek czytanych przez nauczyciela, słuchamy pięknej muzyki relaksacyjnej, odpoczywamy, albo…zasypiamy;

✔ jak już odpoczniemy to wstajemy i się ubieramy; przygotowujemy do podwieczorku – myjemy ręce przed posiłkiem.

Średniaki i starszaki (4, 5, 6 – latki):

✔ po obiedzie odpoczywamy na dywanie, słuchamy muzyki relaksacyjnej, słuchowisk, bajki czytanej przez nauczyciela;

✔ uczestniczymy w zajęciach dodatkowych, wychodzimy na spacer, plac zabaw – bawimy się bezpiecznie;

✔ bawimy się swobodnie w sali, nauczyciele pracują z dziećmi indywidualnie;

✔ uczestniczymy w różnego rodzaju zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczyciela: tematycznych, badawczych, tanecznych, muzycznych, ruchowych;

✔ przygotowujemy się do podwieczorku – uczymy się samodzielności pomagając w jego organizacji, korzystamy z toalety.

14:00 Podwieczorek! Podwieczorek poprawi nam humorek!

14:20 – 17:00 Aktywnie spędzamy czas:

✔ bawimy się wspólnie i bezpiecznie – wg. własnych zainteresowań oraz pomysłów;

✔ pod kierunkiem nauczycielki uczestniczymy w słuchaniu literatury, zabawach tematycznych, ruchowych, tanecznych, pantomimicznych, teatralnych i innych;

✔ bawimy się na placu zabaw;

✔ pracujemy indywidualnie z nauczycielem;

✔ żegnamy się z nauczycielką oraz z tymi, których znam.

Skip to content