Szanowni Państwo!
W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną w naszym kraju, nie mamy możliwości prowadzenia zajęć wychowawczo-dydaktycznych z Państwa dziećmi. Zależy nam jednak na tym, aby nasze przedszkolaki, z Państwa pomocą, miały dostęp do materiałów edukacyjnych oraz mogły realizować przynajmniej część zadań przewidzianych w planach miesięcznych na najbliższe tygodnie.
Z poniższego pliku mogą Państwo pobrać teksty wierszy i piosenek, których dzieci z poszczególnych grup zaczęły uczyć się w marcu:
Wiersze i piosenki – marzec
Poniżej znajdą Państwo linki do piosenek z poszczególnych grup w serwisie YouTube:
Biedronki, Pszczółki – https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk
Smerfy, Krasnale – https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA
Skrzaty – https://www.youtube.com/watch?v=EXKUwB5d21I
Tropiciele, Odkrywcy – https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag
Realizacja programu „Z dzieckiem w świat wartości” w marcu polega na przeczytaniu i rozmowie na temat utworu Juliana Tuwima „Rzepka” (tekst dostępny pod linkiem: http://wierszykidladzieci.pl/tuwim/rzepka.php) w kontekście wartości, jaką jest solidarność. Polecamy rozmowę ze swoim dzieckiem na ten temat oraz wysłuchanie, jak definiuje ono tę wartość.
W związku ze zbliżającą się nową porą roku, zachęcamy do założenia domowego ogródka, aby dzieci mogły obserwować wzrost roślin. W tym celu polecamy np. posiać rzeżuchę na wacie, wyhodować fasolę na gazie lub posadzić cebulę, aby obserwować wzrost szczypiorku. Dzieci ze starszych grup mogą dokumentować wzrost roślinki poprzez robienie rysunków, zdjęć. Jeśli wybierają się Państwo z dziećmi na spacery (pamiętajmy, aby nie były to spacery w miejsca skupisk ludzi; unikamy placów zabaw, parków; wybierzmy się np. do lasu), pozwólcie Państwo dzieciom zaobserwować zmiany w przyrodzie, nakierujcie je, jeśli mają trudność z ich zauważeniem.
W poniższym pliku znajdziecie Państwo zbiór kart pracy i propozycji aktywności na marzec do wydruku (puzzle, zadania matematyczne, zadania na spostrzegawczość, dobieranie w pary, rysowanie po śladzie, kolorowanie, materiały dydaktyczne – cykl życia żaby, groszku):
Marcowe karty pracy
Wydawnictwo MAC udostępniło swoje publikacje dla 5- i 6-latków. W przygotowaniu są także kolejne pozycje wydawnicze, zatem zachęcamy do dalszego zaglądania na stronę:
https://www.mac.pl/flipbooki#wp
Również wydawnictwo Podręcznikarnia udostępniło swoje publikacje dla dzieci w wieku 3-6 lat:
https://podrecznikarnia.pl/nauczyciel/edukacja-domowa.html?fbclid=IwAR2asTnU4DslM54w1_7C24haQRPctuKfx9IoxA5NswxKecAzwJfbxtkCASo
Z linku poniżej możecie Państwo pobrać i wydrukować tematyczne kolorowanki związane z wiosną:
https://www.e-kolorowanki.eu/wiosna-kolorowanki/
Jesteśmy pewni, że macie Państwo wiele sposobów na spędzanie czasu ze swoimi pociechami. Powyższe aktywności są jedynie propozycjami nawiązującymi do zadań, które realizowalibyśmy z dziećmi w standardowym trybie.
Nauczycielki PP 9
Najnowsze komentarze